fredag 26 april 2013

NolltoleranSD

Transkriberat bandat telefonsamtal mellan Sverigedemokraternas informationsansvarige, Martin Kinnunen (MK) och Sverigedemokraternas vice gruppledare i riksdagen, Markus Wiechel (MW).

MW: “Hej, det är Macke”
MK: “Tjena, Mackan, det är Martin Kinnunen på HQ... du... vi måste prata lite, ok?”
MW: “Mmm...”
MK: “Asså, va fan liksom?”
MW: “Mmm jag vet...”
MK: “Har vi inte haft tillräckligt med skit liksom?”
MW: “Jo...”
MK: “Ok, så här är det. Jag måste enligt stadgarna dra det här för dig nu. Fatta hur många såna här samtal jag tvingas göra. Du vet hur jävla kort nolltoleransparagrafen är, eller hur?”
MW: “Ja...”
MK: “Ok, så här: ‘Som medlem i Sverigedemokraterna lovar jag och svär vid mitt fosterland, att aldrig i några sammanhang uttala mig om vad jag egentligen tycker om svartskallar’. Svårare är det inte, Mackan”
MW: “Jag vet, Martin men jag så jävla arg och-”
MK: “Nu håller du käften ett tag, ok? Vi kör det vanliga, du vet, om att källorna är osäkra, att du inte minns, var i affekt etc och sen skickar vi ut Björne med hundögonen och säger att det var en engångshändelse och att vi litar på att du ångar dig och tar avstånd ifrån dina egna åsikter som du bara uttrycker privat, ok? Det här var första gången, Mackan. Händer det tre gånger till, så tvingar du oss att agera. Förstått?”
MW: “Ja, klart, Martin. Jag lovar. Grymma polare ni är. Men du... ‘satans jävla aphelveten’ va haha”
MK: “Haha. Ligg lågt nu. Utom på Avpixlat såklart. Folk älskar sånt här.”

blog comments powered by Disqus
Flattr this