måndag 6 maj 2013

Växeln hallå hallå

Carl Bildt ringer Hylands hörna, 1966

- Erh god dag. Ursäkta att jag besvärar herrarna men ni skulle möjligtvis inte kunna svara på frågan vem det är som har nyckeln till toaletten på Östra Real? Frågar åt en vän. Det är bråttom.


Carl Bildt ringer Gomorron Sverige, 1981

- God morgon. Jag heter Carl Bildt. Ni vet inte vem jag är, ännu men jag vill från regeringens sida informera er undersåtar om att en särdeles stor mink har gått på grund i Gåsefjärden. Klart slut.


Carl Bildt ringer Karlavagnen, 1996

- God afton. Carl Bildt här. Jag skulle bara vilja förtydliga det faktum att militära interventioner i Bosnien bara skulle förvärra läget. Tror alla överlevande judiska koncentrationslägerfångar håller med mig på den punkten. 


Carl Bildt ringer Förkväll, 2006

- God eftermiddag. Jag var aldrig spion för CIA som lobbade för ett fortsatt krig i Irak. Jag var konflikthanteringskonsult. Tack, det var allt. Solen skiner.


Carl Bildt ringer Efter tio, 2012

- God förmiddag. Tack för att du följer mig på Twitter Malou. Jag vill bra förtydliga att alla skulle gjort samma sak som jag i Sudan - det var en sjuhelvetes jävla massa olja vi hittade där i öknen. En helvetes massa olja alltså. #imfilthyrich
blog comments powered by Disqus
Flattr this