fredag 10 maj 2013

I huvudet på Frohn Reinovich

Samtidigt i en ungkarlslya i Täby sitter en statsminister och grubblar i en öronlappsfåtölj. Till tonerna av albumet More Than Alive med Da Buzz.

Lund. Vad fan är Lund? Inga basketlag va? Men universitetsstudenter? Kanske skulle börja talet med nåt sånt? Det borde de ju gilla. Nåt om hur viktigt det är med kunskap och om hur bra det går för den svenska skol- fan, Janne! Nej, det är ju helt uteslutet. Ta för helvete inte upp skolsystemet. Då kastar väl de dryga skåningarna sockerbetor på mig. Eller startar Dackeuppror. Nej...

... varför väntar jag alltid med sånt här till precis sista minuten? Inte en Filippa lyckades lära mig att ha större framförhållning. Åh Filippa... 

Nej, fokus nu! Lund! Lund. Vad mer om Lund? Nazister? Var det inte en massa nazistmarscher och sånt där? Typ som Salem. Skåningarna har ju alltid varit pepp på bokbål och koncentrationsläger. Ja, man kanske skulle prata rasism och Sverigedemokraterna! Alla skåningar är ju typ rassar. Jimmies pågar är ju alla halvdanska bönder med drogögon mitt i ansiktet. Men... ska jag då ta avstånd från Sverigedemokraterna eller öppna för samarbete efter valet?  Vad hade varit bäst? Aaaaargh var FAN är Schlingmann när man behöver honom?!

Då sket det sig också. Ok, ok, fokus igen nu då! Vad pratar vanliga människor om? Vad KAN inte gå fel? Få se, få se, få se... Sport? Kanske men hatar inte alla halvtyskar där nere oss stockholmare? Och jag är Djurgårdare. Skulle aldrig sagt nåt om det där tränarhotet. Nej, skit i det också. Vad mer? Vad mer?

JO, SÅKLART! Så jävla enkelt. VÄDRET! Det är fan helt harmlöst. Varför tänkte jag inte på det från början? Alla kan kallprata väder. Inget kan gå fel. INGET! Det kan till och med allmogen relatera till. De är ju ute och jobbar på fälten hela dagarna. Ok, då kör vi. Kolla SMHI... dumdidum... oh, najs, över tjugo grader och sol! Det här kommer bli hur jävla bra som helst. Alla är redan på gott humor. Jag stryker dem medhårs och sen är de helt i mitt våld. 



















Uppdaterat med rörliga bilder och statsministerburn
blog comments powered by Disqus
Flattr this