måndag 28 november 2011

Neger

Jag är realist. Jag tror på det jag ser och kan ta på. Det är många som försöker få en att tro en så massa annat. Reklam, politiker, media. Jag köper det inte. Nej, jag går inte på deras förbannade lögner och svek. Jag tror på ärlighet. Ärlighet varar längst. Det är rätt att vara rak. Jag kallar en spade, för en spade. Det är vad det är. En neger, är en neger. Vänta nu. Självklart förstår jag bakgrunden med slaveriet och allt det där men rasism är ju bara om man värderar vissa raser mer än andra. Det gör inte jag. Alla raser är lika mycket värda. Det är lika lite nedvärderande att kalla en neger för en neger, som att kalla en guling en guling eller ett rödskinn för ett rödskinn.

Folk läser in alldeles för mycket i orden. Det är rädsla för att uppfattas som rasist som styr debatten. Egentligen tycker ingen att det är fel. Och negerar tar inte heller illa upp. Ingen jag har träffat har sagt något och de kallar till och med sig själva för negerar, så varför skulle det vara fel att andra gör det? Men sen är det ju inte negrerna själva som protesterar utan den politiskt korrekta mediasvansen. Har du hört en enda finnländare klaga på finska pinnar? Eller en svensk skrika att han ska knulla din mamma och hämta hela släkten för att döda dig om någon säger vitlök till honom? Nej, just det. Ta saker för vad de är. En neger är en neger, varken mer eller mindre.
blog comments powered by Disqus
Flattr this