tisdag 3 augusti 2010

Röstvaska

Publicerar här ett internt PM från Ulf Adelsohn till moderaternas partisekreterare Per Schlingmann:

"Ursäkta Pelle, har inte tålamod att vara formell. Jag och Lena tvingades ut på Riche i fredags efter en intetsägande representationsmiddag för SJ om tåg eller nåt. I alla fall, blev förvånad över avsaknaden av skumpasprut och fick av hovmästaren förklarat för mig begreppet vaskning för första gången. Barockt men det hör väl ungdomen till. När vi var unga axlade vi bössan och begav ut på festivaler på hippiejakt. Var generation har väl sitt. Nå ja. Nu visar det sig att inspirerade av sina väljare har flera av våra yngre Stockholmspolitiker tagit efter och ägnar sig åt röstvaskning! Spindeln i nätet verkar den här spolingen vara. Jag kräver räfst och reprimander. Jag är så gammal att om det blir regeringsskifte så åker jag ut innan nästa X2000 stannar mellan Stockholm och Göteborg.

Du vet väl att det är halva priset på 1 klass för Prio-medlemmar i sommar?

Tuff-tuff-Uffe"
blog comments powered by Disqus
Flattr this