torsdag 19 augusti 2010

Assimissgynnalation

Jag kan liksom aldrig sluta att bli imponerad av Nyamko Sabuni. Hade jag inte vetat bättre hade jag kunnat svära på att hon var svensk. Hon är ju uppenbart inte svensk. Det ser man ju. Men hade jag bara hört henne så hade jag blivit fullständigt lurad. Det är som om hon har en kuslig förmåga att uppträda svenskt. Hon är ett lysande exempel på en integrerad invandrare och därför så perfekt lämpad för sitt jobb.

När jag läser hennes privata bok som handlar om politiska förslag som hon vill genomföra blir jag om möjligt än mer övertygad. Tänk att någon som hon vill införa särskilda låglönejobb för invandrarkvinnor och begränsa deras föräldraledighet. Jag kunde inte sagt det bättre själv.

Mitt nästa förslag blir att ha en arbetslös som Arbetsmarknadsminister och det fick vi ju (Littorin) och en sjuk jävel som Socialminister och ja, det fick vi också.
blog comments powered by Disqus
Flattr this